Næste Koncert:

Pèteris Vasks Music for Fleeting Birds
Igor Stravinsky Suite nr. 2
Paul Hindemith Kleine Kammermusik für fünf Bläser, opus 24 nr. 2

Blæserkvintetten Carion blev oprettet i 1997. Siden kvintetten i 2004 vandt P2 Kammermusikkonkurrencen har den opnået en stor international karriere og placeret sig som en af tidens førende blæserkvintetter.
Medlemmerne af ensemblet har udviklet deres egen, helt unikke stil ved at indarbejde elementer af drama, bevægelse og koreografi til at understrege deres musikalske ideer. De spiller uden noder. Det gør deres optræden på scenen levende og øger intensiteten i det spændende samspil mellem musikerne indbyrdes, samtidig med at det giver publikum en særlig oplevelse af musikken.

Quatuor Voce

Mandag 4. februar 2019
Kl. 19:30

Sarah Dayan, violin
Cécile Roubin, violin
Guillaume Becker, bratsch
Lydia Shelley, cello

Wolfgang Amadeus Mozart Strygekvartet i d-mol K421
György Ligeti Strygekvartet nr.1 'Métamorphoses Nocturnes'
Claude Debussy Strygekvartet i g mol opus 10

Quatuor Voce blev dannet i 2004 og er siden blevet internationalt anerkendt som en af den yngre generations mest fascinerende strygekvartetter. I løbet af få år modtog kvartetten de største priser i betydningsfulde internationale kammermusikkonkurrencer.
Kvartetten har turneret til de mest prestigefyldte koncertsale i Europa som f.eks. Concertgebouw i Amsterdam, Koncerthaus (Wien), Barbican (London), Elbphilharmonie (Hamborg) og mange andre steder.
Tully Potter fra det britiske musiktidsskrift ”The Strad” har omtalt kvartetten som: "En af de bedste franske strygekvartetter jeg har hørt i årevis. Quatuor Voce har alle de kvaliteter, der skal til for at skabe en god kvartet: raffinement, smuk tone, exellent samspil, præcis intonering, fin rytmesans og masser af karakter."
Quatuor Voce gav i november 2015 en meget vellykket koncert i Esbjerg Musikforening, og vi glæder os til genhøret.

Kotaro Fukuma

Lørdag 16. marts 2019

Kotaro Fukuma, klaver

Wolfgang Amadeus Mozart Klaversonate i D-dur KV 576
Ludwig van Beethoven Klaversonate i c-mol opus 111
Franz Schubert Klaversonate B-dur D 960

Kotaro Fukuma er født i Tokyo, og han modtog sin første klaverundervisning som 4-årig.
Han studerede ved konservatoriet i Paris, derefter ved Universität der Künste, Berlin og ved International Piano Academy Lake Como i Italien. Han er nu bosat i Berlin.
Allerede som 20-årig vandt Fukuma både førsteprisen og Chopin-prisen ved den 15. Cleveland International Piano Competition. Siden har han haft koncertvirksomhed på fem kontinenter, Nord-og Sydamerika, Europa, Afrika og Asien.
”Fukuma er tilsyneladende blot en af et antal meget talentfulde pianister fra Sydøstasien, men selv iblandt dem, der kan påberåbe sig stor fortræffelighed, placerer hans vidtfavnende strålende kunstneriske begavelse ham i en exceptionel klasse”, hed det i en anmeldelse efter en koncert i Wigmore Hall i London.