Næste Koncert:

Serge Rachmaninov Etudes-tableaux opus 33 nr. 3
Serge Rachmaninov Etudes-tableaux opus 39 nr. 2
Camille Saint-Saëns Obosonate opus 166

Maria Lundbak er uddannet oboist på Musikhögskolan i Malmö, Det Kongelige Danske Musikkonservatorium samt Syddansk Musikkonservatorium i Odense, hvor hun debuterer fra solistklassen i 2022.
Maria er en meget aktiv freelance musiker, både som solist, kammer- og orkestermusiker. Udover det klassiske felt, er Maria også aktiv projekt- eller ensembleleder på mange projekter bl.a i Kunstnerkollektivet Venteværelset. Maria er primus motor og oboist i blæserkvintetten Nordvind, der i oktober 2020 fik en plads som semifinalister i P2’s kammermusikkonkurrence.
Maria er meget passioneret og dedikeret for det pædagogiske arbejde og hun underviser på bl.a. Københavns Musikskole og i obopædagogik på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium.
Jakob Horsbøl Andersen er en ung pianist, uddannet fra solistklassen på SDMK Odense. En især dygtig Rachmaninov fortolker og kammermusiker, der altid har fokus på det menneskelige aspekt af at være professionel musiker. Jakob indledte sit seriøse musikervirke med optagelse på MGK Esbjerg som 13-årig. Sidenhen er det blevet til optrædener i adskillige Steinway Konkurrence-finaler, finaledeltager i Syddansk Talentkonkurrence, samt deltager i DR2-programmet ‘Spil for livet’.

Poseidonkvartetten

Poseidonkvvartetten

Søndag 19. marts 2023

Syddansk Musikkonservatorium, Esbjerg

Jon Gjesme, violin
Christine Enevold, violin
Ettore Causa, bratsch
Joel Laakso, cello

Program:
Edvard Grieg Strygekvartet nr. 1 i g-mol opus 27
Franz Schubert Strygekvartet nr. 15 i G-dur opus 161

Poseidonkvartetten består af fire af vore førende og yderst erfarne kammermusikere og solister. Den blev grundlagt i 2007, og siden da har kvartetten givet koncerter i en lang række af Danmarks musikforeninger og koncertsale.

Kvartettens navn – Poseidon – er taget efter guden for havet og naturkræfterne, hvilket symboliserer de fire musikeres stræben efter at få stemninger og kontraster frem i musikken fra vildskab, temperament og brusende bølger til ro, indadvendthed og blikstille hav.