Næste Koncert:

Benedikte Damgaard, violin
Emil Gryesten, klaver

Program:
Ludwig van Beethoven Violinsonate nr. 5 i F-dur opus 24 (Forårssonaten)
Edvard Grieg Violinsonate nr. 3 i c-mol
Johannes Brahms Violinsonate nr. 3 i d-mol

Benedikte Damgaard debuterede fra Solistklassen på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium som violinist i 2014 og som kammermusiker i 2015 efter studier hos Serguei Azizian, Gunnar Tagmose, Tim Frederiksen og Jens Elvekjær.
Som 15-årig havde hun sin debut som solist med Aalborg Symfoniorkester, og hun har siden da jævnligt optrådt i rollen som solist med orkester. I 2004 var hun vinder af Jacob Gades Violinkonkurrence.
Pianisten Emil Gryesten er uddannet ved Det Jyske Musikkonservatorium, ved Det Kgl. Danske Musikkonservatorium og ved Sibelius Akademiet i Helsinki. Han har desuden studeret ved International Piano Academy - Lake Como i Italien. Han har siden haft en aktiv karriere som solist og kammermusiker.

Nightingale String Quartet

Søndag 28. oktober 2018

Gunvor Sihm, violin
Josefine Dalsgaard, violin
Marie Louise Broholt Jensen, bratsch
Louisa Schwab, cello

Program:
Joseph Haydn Strygekvartet nr. 39 i C-dur, opus 33 nr. 3 (Fuglen)
Vagn Holmboe Strygekvartet nr. 15, opus 135
Rued Langgaard Variationer over "Mig hjertelig nu længes"
Dmitri Shostakovich Strygekvartet nr. 9 i Es -dur

Nightingale String Quartet er uddannet fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i København, hvor professor Tim Frederiksen siden kvartettens dannelse i 2007 har fungeret som trofast mentor. Derudover har kvartetten modtaget undervisning af professor Hatto Beyerle, grundlægger af Alban Berg Kvartetten og på European Chamber Music Academy i Hannover.
I juni 2008 vandt kvartetten 1. Pris i Det Kongelige Danske Musikkonservatoriums årlige kammermusikkonkurrence, og året efter vandt de 2. pris ved Danmarks Radio P2's kammermusikkonkurrence. I 2011 blev kvartetten tildelt Léonie Sonnings Musiklegat, Jacob Gades store legat samt Odd Fellow Logens Legat og i 2013 var de solister med Tivolis Symfoniorkester, i forbindelse med modtagelsen af "Anmelderringens Kunstnerpris 2013". I 2014 blev Nightingale String Quartet tildelt Gramophones award "Young artist of the Year", som det første ensemble i prisens historie.

Carion Quintet

Søndag 18. november 2018

Dóra Seres, fløjte
Egils Upatnieks, obo
Egils Sefers, klarinet
David M.A.P. Palmquist, horn
Niels Anders Vedsten Larsen, fagot

György Ligeti Seks bagateller for Blæserkvintet
Wolfgang Amadeus Mozart Serenade i Es-dur K. 375
Pèteris Vasks Music for Fleeting Birds
Igor Stravinsky Suite nr. 2
Paul Hindemith Kleine Kammermusik für fünf Bläser, opus 24 nr. 2

Blæserkvintetten Carion blev oprettet i 1997. Siden kvintetten i 2004 vandt P2 Kammermusikkonkurrencen har den opnået en stor international karriere og placeret sig som en af tidens førende blæserkvintetter.
Medlemmerne af ensemblet har udviklet deres egen, helt unikke stil ved at indarbejde elementer af drama, bevægelse og koreografi til at understrege deres musikalske ideer. De spiller uden noder. Det gør deres optræden på scenen levende og øger intensiteten i det spændende samspil mellem musikerne indbyrdes, samtidig med at det giver publikum en særlig oplevelse af musikken.

Quatuor Voce

Mandag 4. februar 2019
Kl. 19:30

Sarah Dayan, violin
Cécile Roubin, violin
Guillaume Becker, bratsch
Lydia Shelley, cello

Wolfgang Amadeus Mozart Strygekvartet i d-mol K421
György Ligeti Strygekvartet nr.1 'Métamorphoses Nocturnes'
Claude Debussy Strygekvartet i g mol opus 10

Quatuor Voce blev dannet i 2004 og er siden blevet internationalt anerkendt som en af den yngre generations mest fascinerende strygekvartetter. I løbet af få år modtog kvartetten de største priser i betydningsfulde internationale kammermusikkonkurrencer.
Kvartetten har turneret til de mest prestigefyldte koncertsale i Europa som f.eks. Concertgebouw i Amsterdam, Koncerthaus (Wien), Barbican (London), Elbphilharmonie (Hamborg) og mange andre steder.
Tully Potter fra det britiske musiktidsskrift ”The Strad” har omtalt kvartetten som: "En af de bedste franske strygekvartetter jeg har hørt i årevis. Quatuor Voce har alle de kvaliteter, der skal til for at skabe en god kvartet: raffinement, smuk tone, exellent samspil, præcis intonering, fin rytmesans og masser af karakter."
Quatuor Voce gav i november 2015 en meget vellykket koncert i Esbjerg Musikforening, og vi glæder os til genhøret.

Kotaro Fukuma

Lørdag 16. marts 2019

Kotaro Fukuma, klaver

Wolfgang Amadeus Mozart Klaversonate i D-dur KV 576
Ludwig van Beethoven Klaversonate i c-mol opus 111
Franz Schubert Klaversonate B-dur D 960

Kotaro Fukuma er født i Tokyo, og han modtog sin første klaverundervisning som 4-årig.
Han studerede ved konservatoriet i Paris, derefter ved Universität der Künste, Berlin og ved International Piano Academy Lake Como i Italien. Han er nu bosat i Berlin.
Allerede som 20-årig vandt Fukuma både førsteprisen og Chopin-prisen ved den 15. Cleveland International Piano Competition. Siden har han haft koncertvirksomhed på fem kontinenter, Nord-og Sydamerika, Europa, Afrika og Asien.
”Fukuma er tilsyneladende blot en af et antal meget talentfulde pianister fra Sydøstasien, men selv iblandt dem, der kan påberåbe sig stor fortræffelighed, placerer hans vidtfavnende strålende kunstneriske begavelse ham i en exceptionel klasse”, hed det i en anmeldelse efter en koncert i Wigmore Hall i London.